Hari Raya dengan Shaklee

 Assalamualaikum, Selamat Hari Raya! Maaf Zahir & Batin dari saya & keluarga 


Nak cerita kisah raya kali ni bertemankan supplement Shaklee 🥰. Ini tahun ke-2 kami buat supplement sebagai peneman di Aidilfitri.

Balik Perak saya dah packing semua supplement penting yang ada dengan saya untuk top up jurang nutrisi sewaktu perayaan. Faham-faham lah juadah raya macam mana kan.

Kebanyakkan juadah raya tinggi kolestrol, tinggi lemak & tinggi gula.
Kuih raya satu rumah tak boleh 1 jenis. Mesti 4-5 jenis; betul tak? Hahahaha 😂

Hidangan sayur untuk juadah raya? Nan hado ehhh 🤣. Mimpi je la nak jumpa sayur waktu raya. Paling koman pun timun & taugeh kalau ada laksa, soto atau mi kari.

Buah pun jarang-jarang dihidang. Ini lah sebab perut kita sewaktu raya jadi sebu, senak & berangin. Too much carbs & fats.

Nak dijadikan cerita sewaktu kami cuti-cuti di Pantai Balok, Pahang selepas beraya rumah saudara mara, tengah makan malam, kakak saya habis makan dulu. Katanya tak boleh makan banyak. Sebu perut. 

"Balik hotel nak makan Alfalfa. Sebu perut"

Alfalfa sangat membantu uols untuk keluarkan angin & sebu perut ni tau!


Kisah suami pula dah lama tak buang air besar. Dia telan Alfalfa bersama Herb-Lax, alhamdulillah, terus lawas, selesa perut.


Saya pula risau berat badan naik mendadak sebab memang tak control makan langsung. Makan saja apa yang ada depan mata. Cuma, alhamdulillah hasil daripada amalkan diet IF sebelum puasa, nafsu makan tak membuak-buak & cepat rasa kenyang.

Guess what? Dengan bantuan Lecithin, berat saya tak naik pun uols! Maintain kat 43 kg! 🎉🤩. Geram je suami 🤣 hahahaha. Katanya kurus sangat, kena masuk isi balik. Masalahnya susah pulak nak gemuk 😜 even time raya, hihihi.

Raya ke-3 dalam perjalanan ke rumah sedara mara singgah kat R&R untuk isi minyak & ke tandas. Ramai sangat orang.
Bila dah sampai rumah pakcik, suami sakit kepala & rasa semacam badan.

Ah sudah, mesti terlekat virus kat dia sewaktu kat R&R.

Prinsip saya senang, bila sakit makan ubat, top up lebih supplement. Bila sihat, maintain supplement sebab pola pemakanan tetap tak seimbang even sewaktu sihat 🤭😜..kan?

Jadi saya hulur 2 biji paracetamol dahulu & bancuh Performance Drink sejuk-sejuk untuk suami. Alhamdulillah, rasa lega sikit.

Sampai kat hotel suami okay lagi boleh layan kami mandi kolam & main pantai. Lepas maghrib dah mula rasa semacam balik, saya terus hulur NutriFeron untuk boost immune system dia. 

Balik dari makan malam, sebelum tido saya minta dia telan Vita-C Plus 2 biji, Omega Guard 3 biji, Alfalfa 5 biji, OsteNutrix 4 biji. 
Alhamdulillah bangun pagi dah sihat 💪🏼, tak demam dah 🥰. Sengal-sengal badan sebab beria berenang pun hilang 🤭

Selain dari supplement untuk perut & penghadaman, supplement untuk immune system kuat pun sangat penting sewaktu perayaan 🤗


Oklah, setakat itu sahaja perkongsian kita kali ni. Best tak? Senang kan ada supplement waktu raya? Boleh baca lagi kat Hari Raya Dengan Shaklee

Raya kan sebulan kalau anda perlukan supplement Shaklee boleh roger kita guna link dibawah ya 😘

Shamshia Rosly 
Pengedar Shaklee Sungai Buloh 
Instagram: shamshiarosly

#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023








Comments