Testimoni Shaklee Saya

Jom baca testimoni Shaklee saya!

Saya mula consume Shaklee pada Jan-Feb 2021, waktu tu saya dah 2 bulan mengandung. 

Sebelum saya pilih Shaklee, saya dah research sendiri dulu jenama-jenama lain dalam pasaran dan juga vitamin & minerals yang penting untuk ibu mengandung. 

Saya graduan kursus Food Science & Nutrition & kami ada belajar tentang pentingnya pemakanan semasa mengandung.

Kita tahu penting, tapi kadang-kadang kita kurang ilmu. Ramai ibu-ibu mengandung dekat Malaysia yang mengalami masalah kesihatan ketika mengandung. Kebanyakkan masalah ni berpunca dari pemakanan mereka.

Antara masalah kesihatan yang kebanyakkan ibu mengandung alami adalah kaki kejang atau kebas waktu malam. Biasanya kita panggil sebagai simpul biawak.

Punca simpul biawak adalah daripada kekurangan kalsium dalam badan. Kalsium sedia ada dalam badan ibu-ibu hamil akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan. Disebabkan itu, kalsium merupakan mineral yang sangat penting dan perlu diambil setiap hari.

Tapi berapa banyak kena ambil? Ini yang kebanyakkan orang tak cakna. Ada yang ingat 1 gelas susu sudah cukup tetapi hakikatnya ibu mengandung perlu minum sekurang-kurangnya 3 gelas susu untuk cukupkan keperluan kalsium harian untuk diri sendiri & juga kandungan. 

Alhamdulillah, asbab jurusan di universiti saya dapat kongsi ilmu sedikit sebanyak pentingnya amalkan supplement untuk tutup jurang nutrisi. Bagi saya kita perlukan supplement sebab orang Malaysia tak cukup amalkan pemakanan seimbang & sihat πŸ˜…πŸ˜‚. 

Ini antara supplement Shaklee yang saya amalkan sepanjang mengandung πŸ‘‡πŸΌ


B-Complex, OsteNutrix, Vita-Lea, Omega Guard & Sustained Release Vita-C Plus

Syukur alhamdulillah, sepanjang mengandung saya sihat & setiap kali check up misi mesti puji πŸ₯³

Haemoglobin (Hb) reading pun tak pernah bawah 11 πŸ₯³. Meh tengok gambar ni πŸ‘‡πŸΌ






Masa mengandung ni tengah PKP lagi dan saya bekerja di AEON. Walaupun hari-hari berjumpa dengan customer, alhamdulillah tak pernah terjangkit Covid. Demam atau selesema biasa pun tak menyinggah 😍.
MC pun tak pernah amik waktu mengandung πŸ₯³



Okay itu sahaja yang nak dikongsikan kali ni πŸ₯°. Percayalah, best sangat pregnancy journey dengan amalkan supplement Shaklee 😍. Ada banyak lagi testimoni best tau! Nak baca lebih lanjut boleh baca di Testimoni Shaklee

Nak tau lebih lanjut tentang supplement yang saya amalkan masa mengandung tu? Meh tekan link kat bawah πŸ‘‡πŸΌπŸ₯°
Shamshia Rosly 
Pengedar Shaklee Sungai Buloh 
Instagram: shamshiarosly

#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023








Comments