Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum wbt semua

Kali ni kita kupas topik best, hangat, meletops setiap kali nak raya; Misi Kurus Sebelum Raya. Hahahaha.

Entry saya sebelum ni tentang Set Puasa Shaklee sebenarnya boleh juga digunakan untuk kuruskan badan ataupun kurangkan berat badan sebab set puasa ada ESP & Cinch.

Kalau nak dibandingkan ESP & Cinch kan, yang mana lebih efektif untuk turunkan berat badan, jawapannya ialah Cinch. Formulasi Cinch sebagai Meal Replacement membuatkan dia pilihan terbaik untuk weight loss berbanding dengan ESP yang diformulasikan sebagai Foundational Health.

Pengalaman saya sendiri bila consistent minum Cinch, inch loss & weight loss memang laju turun berbanding dengan ESP. Salah satu sebab adalah Cinch mempunyai Leucine. Apa benda Leucine ni? Meh kita terangkan;

Leucine atau Leusina adalah essential amino acid yang diperlukan dalam badan kita untuk beberapa perkara;

  1. Menghasilkan Protein - Leucine menggalakkan penghasilan protein yang fokus kepada jisim tulang dan ini sangat bagus untuk bentuk badan yang cantik
  2. Tingkatkan Prestasi Atlet - Leucine bantu memberi tenaga ketika bersenam oleh sebab ianya mampu mengawal atur insulin dalam badan
  3. Membakar Lemak - Leucine akan merangsang penghasilan otot & pada masa yang sama juga merangsang pembakaran lemak especially bila kita bersenam. Leucine juga mampu menghalang penambahan fatty tissues dalam badan.
  4. Maintain Muscle - Leucine terbukti dapat mengurangkan kehilangan otot yang biasa berlaku akibat kecederaan atau penuaan. Leucine merupakan chemical penting dalam badan yang mampu menghalang catabolism protein; yakni proses penghasilan tenaga daripada jisim otot.
  5. Meningkatkan Kepekaan Insulin - kajian mendapati Leucine akan menghalang kejadian Insulin Resistance yang menjadi faktor terjadinya diabetes.
Macam mana? Bestkan bila tahu semua benefits ni wujud dalam tong Cinch tu? 😁

Untuk badan kita hasilkan otot, leucine sebanyak 1700 - 3000mg diperlukan. Cinch mempunyai 2400mg leucine, memang cukup sangat.


Selain dari Cinch produk-produk kat bawah ni pun boleh membantu 👇

 

Omega Guard: 
  • Bantu kurangkan selera makan & rasa lapar
  • Tingkatkan metabolism badan,
  • Boost effect exercise,
  • Bantu bakar lemak & inch loss

Lecithin:
  • Mencairkan lemak 
  • Mengelakkan lemak berlebihan diserap kedalam tisu badan
Herb-Lax:
  • Mencuci usus, laxative semulajadi yang selamat & lembut
  • Membuang toxin-toxin dalam badan
Ok, macam mana cara nak kurus sebelum raya? Yelah bulan puasa ni nafsu makan mesti menjadi-jadikan. Maklumlah, banyak sangat makanan sedap-sedap kat bazaar ramadhan kan 😂

Ni tips untuk awak yang nak kurus in time for raya;

  1. Sahur dengan sihat. Sebab bila kita sahur kita cukup nutrisi, badan akan bertenaga & kurang craving macam². Nak senang, sahur amik Cinch 👍🏼, confirm lah kurus untuk raya ✨
  2. Minum air secukupnya. Sebab weight loss ni ada kaitan dengan air. Bila kita cukup air, selera makan boleh berkurang & metabolism meningkat. Badan cukup air pun kita boleh bersenam walaupun berpuasa tau.
  3. Jaga mindset! Kita gemuk tak amik masa sehari, sama juga kalau nak kurus bukan dalam masa sehari. So jangan give up tau! 
  4. Kawal nafsu, iman kena kuat! Especially yang suka gi bazaar Ramadhan 🤭. Walaupun semua sedap, ingat Ramadhan kan 30 hari, 1 hari 1-2 jenis juadah cukup lahh. Yang lain boleh beli hari lain. Jangan tamak & membazir tau. 
  5. Nak moreh berpada²! Bukan berbuka kali ke-2 😂. Ghisau kadang-kadang tengok kat surau orang bagi makan mee hoon goreng lah apa lah. Hahaha. Nak selamat, awak shake lagi Cinch atau ESP kalau lapar. 
  6. Jaga portion makan. Amalkan suku-suku separuh. Biasa bulan puasa ni orang akan lupakan sayur & buah kan? Jangan! Bila kita puasa, badan kita tengah detox secara semulajadi, the best reward untuk badan bila berbuka adalah makanan yang sihat 🥰. That means, kurangkan gula, garam & minyak.
Okay korang itu sahaja kali ni, harap membantu lah yaa 😘

Nak baca lagi info boleh tekan hok ni Set Kurus Shaklee







Comments